De Glunderende Gluurder (verhaal 2, plaat 73-75, preview)

De originele plaatjes naast (er boven eigenlijk) de nieuwe situatie.

Suske staat op het punt zichzelf naar het oude Rome te flitsen, waar Wiske op hetzelfde moment het circus ingestuurd wordt.  De keizerin werd namelijk jaloers toen ze op haar keizer een wippend Wiske aantrof en nu moet ze ten strijde.

In de oorspronkelijke tekening heeft Wiske een zwaard meegekregen en iets van een lap voor rond haar middel.  Van boven is ze naakt en moet dus topless de strijd aangaan.  In de nieuwe versie krijgt ze wel iets van bovenkleding, al is het nauwelijks genoeg om wat te kunnen bedekken.

preview-Plaat73-74-75

preview-Plaat73-74-75

T’is niet dat ik niet van blote borsten houd (integendeel!) maar in de voorgaande bladzijden zit al zoveel seks dat het eens tijd werd voor wat kleding anders bestaat het verhaal louter uit naakte karakters en lijkt het een grote orgie.  Daarnaast zijn te krap verpakte rondingen soms prettiger voor het oog dan een paar blote tetten.

Het topje dat ze nu draagt zal het overigens niet lang uithouden in het gevecht.

De strook heeft al wel tekst maar nog niet alle details en ook geen belijning.

(drawing by I.A. 2016)

13 gedachten over “De Glunderende Gluurder (verhaal 2, plaat 73-75, preview)

  1. Kom ik er net achter dat dit plaatje niet helemaal klopt. Ze heeft hier het zwaard in haar linker hand maar in de opvolgende plaatjes in de rechter hand. Nu zou ik het kunnen spiegelen maar dan klopt de riem die over haar linker schouder loopt weer niet.
    Opnieuw dan maar,

    Like

  2. Niet al te snel want deze staat er pas net op.
    Niet alle stroken komen vooraf op de site want dan is later het lezen van de complete strip lang niet zo leuk meer.

    Like

      • Ik kan je alleen het antwoord geven wat ik altijd geef: wanneer het af is.

        Ik ben nu aan het 88ste plaatje bezig. Na die zijn er nog 10 te gaan die zeker gedaan moeten worden omdat ze ook in het origineel zitten maar waarschijnlijk zullen er nog extra plaatjes nodig zijn om het kloppend te houden. Dat betekent niet dat het bijna gedaan is want de hele strip moet nog “ge-inkt” worden. Daarnaast moeten er ook nog een aantal grote platen gedaan worden die ook in het originele album staan en moet er nog een achterkaft verzonnen worden, een pagina voor het voorwoord en een introductiepagina.

        Nog aardig wat werk dus.

        Like

  3. Komt die tekening waar suske en wiske in hun nakie weg geflits worden er ook in? Ik bedoel die grote waar ze sex hebben als ze door de ruimte vliegen. Die is mega geil in zwart-wit en zou ik wel in kleur willen zien. Hij stond niet in de glunderende gluurder remake dus ik hoop wel in dit album.

    Like

  4. Je bedoelt vast deze:

    Ik ben er juist aan begonnen, dus die komt er waarschijnlijk wel in.

    Aanvulling:
    Intussen een dag later en de plaat is helemaal af, inclusief tekst en belijning. Ziet er stukken beter uit al zeg ik het zelf, al zal dat wel komen omdat het nu in kleur is. Misschien dat ik die er een keer op zet. Of misschien ook niet.

    Liked by 1 persoon

Op naamloze (anonieme) reacties wordt niet gereageerd...

