De Glunderende Gluurder (verhaal 2, plaat 25, preview)

In de originele ‘Glunderende Gluurder’ parodie staan 3 verhalen.  Van het eerste verhaal is de remake een tijd geleden al verschenen.  Aan het tweede ben ik intussen bezig maar het heeft geen titel.  Hierin is Wiske ontevreden over de bedprestaties van Suske en ze besluit professor Barabas over te halen de teletijdmachine te gebruiken.  Nadat ze hem heeft gepijpt wil hij wel meewerken en ze vertrekt naar het oude Rome.

SW-GG2--origineel

SW-GG2–origineel

De remake zal weer dezelfde verhaallijn volgen met de karakters getekend in de stijl uit de 70-er en 80-er jaren.  Er zullen ook weer extra plaatjes bijkomen.

SW-GG2-plaat25-prev

SW-GG2-plaat25-prev

 De titel moet ik nog verzinnen.  Ze neukt er met een keizer dus zou ‘de Kezende Keizer’ een mogelijkheid kunnen zijn maar wellicht kom ik nog op wat beters.

(drawing by I.A. 2016)

13 gedachten over “De Glunderende Gluurder (verhaal 2, plaat 25, preview)

  1. Er is geen enkele reden om te kibbelen. Dat is meer iets voor de grote boze mensenwereld van nu en niet ‘deze’ wereld.

    De strip is af als die af is en zal net als de eerdere hier te lezen zijn en ook te downloaden. Ik heb er nog heel wat werk aan dus dat zal niet morgen zijn.

    Zo af en toe zal ik wat schetsen plaatsen zoals ze op dat moment zijn. Soms worden er achteraf nog wat dingen veranderd dus het plaatje in de uiteindelijke strip kan wat afwijken, zoals ook met bovenstaande.

    In het origneel had Wiske haar Schanulleke in de hand, die helemaal geen rol speelt in het verhaal, en als ze aankomt heeft ze ineens een koffertje bij, wat ze daarvoor nog niet had.

    Het koffertje had ik in de latere stroken al vervangen door een tasje maar achteraf bleek dat een koffer toch meer geschikt was dus in het nieuwere plaatje heeft ze die nu vast in plaats van haar tas of Schanulleke.

    Een paar extra plaatjes die niet in het origineel zitten zijn intussen ook gedaan. Als Wiske in Rome aankomt en de keizerin ontmoet blijft het niet alleen bij het uitwisselen van lingerie. Suske en de professor krijgen nu een scene te zien op het scherm van de teletijdmachine die stukken spannender is…

    Like

    • Af en toe zullen er wat plaatjes opgezet worden maar niet al te vaak omdat anders de hele strip er in stukjes en beetjes al op zal staan voordat het helemaal af is.

      Het is nog veel werk omdat ik nog maar met de normale plaatjes bezig ben. Er moet ook nog een kaft (met een titel) verzonnen worden want het origineel heeft die niet. Daarnaast zijn er enkele losse, grote, tekeningen die meer werk vragen en waar ik nog niet eens aan begonnen ben,

      Like

    • Ik ken het album, al kan ik me het verhaal even niet herhinneren. Volgens mij is het die waar Fanny en Alanis aan het naaktzwemmen zijn maar waar je ze hoofdzakelijk vanaf de achterkant ziet of met een voorgehouden handdoek

      Ik weet zo snel niet wat ik daarvan moet maken. Ze zijn tenslotte al naakt. Misschien ziin de posities net iets anders te tekenen en kunnen de handdoeken weggetoverd worden.

      Ik beloof niets maar zal er eens naar kijken.

      Like

      • Ze worden ontdekt door van de kasseien en die vraagt of ze al aan onkuisheid gedaan hebben. Hij wil ze wel nemen. Maar dan worden ze gestoord door nopel. Dus u kunt het spannend maken door nopel weg te laten en van de kasseien zijn gang te laten gaan

        Like

        • Wat dingetjes aanpaasen om zo wat meer bloot te laten zien is wel te doen maar compleet nieuwe scene’s hertekenen is heel wat anders. Dat gaat heel veel tijd kosten en zal denk ik niet gaan gebeuren.

          Like

Op naamloze (anonieme) reacties wordt niet gereageerd...

