Blogupdate

De komende tijd zal er waarschijnlijk weinig nieuws meer op het blog verschijnen.  Er mankeert het een en ander aan de computer (harddisks en grafische kaart) zodat tekenen bijna niet te doen is.

Daarnaast heb ik de keuze tussen stroom af laten sluiten of internet opzeggen.  Wat het ook wordt, het komt er in beide gevallen op neer dat ik zelf geen internet meer zal hebben.  Ik zal zo nu en dan bij iemand anders even inloggen om zo de berichten proberen bij te houden maar nieuwe dingen er op zetten zal er niet inzitten.

9 gedachten over “Blogupdate

  1. Jammer… als je nou bij mij in de buurt woonde had je gewoon op mijn wifi mogen internetten.
    Ik hoop dat er snel betere tijden voor je komen want je creaties zijn in deze sombere tijden altijd een lichtpuntje voor mij.

    Like

  2. Bedankt voor de steun.

    JJ:
    Waarom afsluiten? Dat is een rekensom met een lang verhaal…

    Had een vaste baan maar de werkgever heeft geprofiteerd van de versoepelde ontslagregels aan het begin van de crisis en zijn bedrijf opgedoekt. Op die manier kostte hem dat weinig geld omdat hij er met 2 maanden salaris per werknemer vanaf kon komen.

    Crisis, weinig werk, tijdje werkloos en toen min of meer noodgedwongen een deeltijdbaan geaccepteerd voor minimum loon. Beter iets dan niets.

    Na 2 jaar nog steeds crisis waardoor een vaste aanstelling bij dat bedrijf te riskant was, maar een contract mag na 2 jaar niet meer worden verlengd. Nog geprobeerd om me als zelfstandige te verhuren aan dat bedrijf maar ook dat is na die 2 jaar verboden. Resultaat: werkloos.

    Dan krijg je een werkloosheidsuitkering, maar die wordt voor een groot deel berekend op basis van de laatst gewerkte jaren en daar ik 2 jaar voor een minimum loon heb gewerkt zit ik aan de ondergrens en dat wordt dan precies 833 euro per maand. Mijn vaste woonlasten (huur, energie, water, verplichte verzekeringen) zijn 910 euro. De belastingdienst geeft een tegenmoetkoming van 115 euro dus dan wordt het 805 euro aan maandelijkste vaste kosten. De luxe dingen als TV, telefoon, studie, etc, heb ik al een hele tijd geleden moeten stoppen. Dan blijft er dus 38 euro per maand over voor eten en drinken en alle boodschappen die je zoal nodig hebt maar waarvan b.v. ook de reparatie van mijn wasmachine en mijn internet betaald moeten worden. Het mag duidelijk zijn dat dat van 38 euro per maand niet allemaal kan en het is dan slechts een kwestie van tijd tot je door je spaargeld heen bent en dan houdt het gewoon op. En dat is dus nu.
    ——————–

    Hans V:
    Computer… Het is geen stof of een softwareprobleem. Het lijkt er op dat mijn enige PCIe slot stuk is want geen van de 3 grafische kaarten die ik heb geprobeerd wil er in blijven werken. De kaarten zijn getest bij een ander en zijn gegarandeerd goed maar bij mij gaat de PC na een paar minuten werken spontaan rebooten. Voeding is al gewisseld maar geen verschil. De enige manier om beeld uit die PC te krijgen (en te houden) is om een oude PCI VGA kaart te gebruiken, maar die doet maar 800×600 bij 16bit. Daar kun je je mail mee lezen maar dat is het dan ook wel.

    Like

  3. Nu heb ik al veelvuldig onorthodoxe dingen in elkaar geknutseld om iets werkend te krijgen op de computer maar zoiets als dit nog niet.

    Als ik met behulp van 2 verlengkabels een oude wireless USB netwerkadapter in een plastic zakje buiten aan mijn balkon hang zit ik het bereik van iemands draadloze Belkin router. Ik heb maar 1 streepje signaal, of soms zelfs niet eens, maar dat ding staat wel open dus gewoon te gebruiken. Het gaat heel traag en ik heb ook geen idee hoe lang dit goed blijft gaan maar voor zolang het duurt kan ik er op internetten🙂

    Via een tijdelijke grafische adapter kan ik ook weer met 32 bit kleuren werken, al is het nog steeds behelpen want nog steeds maar 800 x 600.

    Like

    • Nou ja, werkt… Ik heb beeld en geluid dus dan kan je zeggen dat het werkt maar daar houdt het dan ook gelijk mee op.

      Internet is wat lastiger. Als het buiten even iets te vochtig is, is er vaker geen signaal dan wel dus dat is niet handig.

      Like

Op naamloze (anonieme) reacties wordt niet gereageerd...

