13 gedachten over “Amoras postzegel

  1. O, wanneer komt die dan? ik ben zeer nieuwsgierig😉 Maar waarom krijgt fanny geen eigen verhaal? (PS: dat van vier vrijlustige verhaaltjes wist ik al)

    Like

  2. De Glunderende Gluurder zal nog wel even op zich laten wachten. In het originele album staan 3 verhalen, tezamen zo’n 38 A4 pagina’s. Mijn versie wordt ingedeeld op A5 formaat zoals m’n eerdere albums maar dan worden het bijna 2 maal zoveel pagina’s. Daarnaast moeten er extra plaatjes getekend worden om de indeling kloppend te houden dus dat is nogal wat werk.

    Misschien dat ik eerst alleen het hoofdverhaal doe en van de overige 2 verhalen aparte albums maak maar daar ben ik nog niet over uit. Af en toe zet ik hier een preview neer zodat men een idee kan krijgen hoe het er ongeveer uit komt te zien.

    De reden dat Fanny (nog?) geen eigen verhaal krijgt is simpelweg omdat ik van Kiekeboe alleen Fanny en Alanis kan tekenen. Van de andere karakters heb ik nog nooit zelf een versie getekend en die zijn toch ook nodig want een album met alleen Fanny en Alanis zou wel erg saai worden. Moet er dus eerst wat op oefenen maar ben ook al bezig met Duifje Vleugelslag (van Roze Bottel, mocht je die niet kennen). Die is wat makkelijker na te tekenen omdat die doorgaans vrij luchtig gekleed gaat waardoor haar rondingen goed te zien zijn. De originele tekenaar heeft zelf ook ooit een paar tekeningen gemaakt waarop ze helemaal of bijna in haar blootje wordt afgebeeld dus heb ik in ieder geval een idee hoe een en ander er uit ziet.

    Like

  3. Dat klopt ja, meerdere malen, maar niet altijd door de originele tekenaar. Waren wel leuke albums.

    De scene in Stripspotters 1 is nog de meest gewaagde en van Dany zelf. Daar gaat het jurkje uit en laat ze zien dat ze er wel pap van lust.

    Stripspotters 2 is ook van de originele tekenaars en daar zien we haar in een erg kort hempje. Een paar plaatjes verder droomt ze en struikelt dan en als daarbij het hempje helemaal omhoog geschoven wordt blijkt dat het ook echt het enige is wat ze aan heeft.

    In Stripspotters 3 heet ze Druifje Vozeslak maar die is getekend door Roger Brunel. Daarin dartelt ze naakt rond maar verder niet zo spannend.

    Stripspotters 4 is ook van Brunel en daarin is ze 2 keer topless afgebeeld waarvan je ze maar 1 keer echt te zien krijgt.

    Stripspotters 5 zit ze niet in, net zoals in Strip-Tease, de voorloper van de serie.

    Like

  4. Een album met alleen Fanny en Alanis hoeft niet per se saai te worden. Ik denk nu spontaan aan album 91: De affaire Chichi. Daar heeft Fanny met Alanis afgesproken om samen in de vrije natuur te gaan kamperen bij Cap Seize aan de côte d’Opale. 2 vrouwen alleen in een tentje… Ik zie mogelijkheden🙂.
    Daar wil ik zelfs een scenario voor schrijven.

    Like

  5. Dat kan wel maar dan zijn we weer terug bij de oorsprong. Wie zitten er op die boot? Het zullen karakters moeten zijn die ik wel kan tekenen. Iets als ‘willekeurige karakters’ bestaan niet want ook die moeten ieder plaatje weer zo getekend worden dat ze er hetzelfde uit blijven zien.

    Wie weet komt het ooit nog wel zo ver maar voorlopig heb ik al veel te veel on-afgemaakte projecten dus die komen eerst.

    Like

Op naamloze (anonieme) reacties wordt niet gereageerd...

